Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2010 10:43 - Нещо много българско в японско градче на остров Хоншю
Автор: eien Категория: Други   
Прочетен: 8884 Коментари: 19 Гласове:
42

Последна промяна: 03.07.2010 10:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В пасторалното японско градче Обусе до Нагано се почувствах толкова българка! По дуварите  - кръшен бръшлян с надиплени краища, ръчно сковани дървени пейки в кокетните домашни градинки с цветя,  бели дантелени перденца на една кука..все едно бях някъде из троянско.
Японците ли са взели идеята от нас /снимка 1/, ние ли от тях, чудех се аз, докато щраках с апарата. 
Виждала съм и в двете страни подобни произведения от саксии и счупени грънци, дела на непретенциозни и никому неизвестни хора.
А през няколко къщи, пред всяка порта, дървената скамейка, до нея  съд с цветя и.... задължително...пепелник - един такъв голям, празничен, от ковано желязо, подканящ към изкушение. Някои си бяха направо произведения на изкуството. Това последното, /пепелници по уличките/, не си спомням, имаше ли го в троянско или където и да е у нас /снимка 2/, как беше?
снимка 1

imageimage

снимка 2:
image
снимка 3:
image







Тагове:   остров,   Япония,   градче,   обусе,


Гласувай:
42



1. iliada - Слънчева усмивка за теб ,приятелче!:)
03.07.2010 11:09
Аз също бих се объркала -толкова по нашенски ми се струва ,че е показаното тук!:)
цитирай
2. tili - Хубаво е, Ейен!
03.07.2010 13:51
само тарабите им са различни :)))
цитирай
3. milamam - Красиво и чисто! Много красота н...
03.07.2010 19:26
Красиво и чисто! Много красота наистина. Все едно съм си в къщи.
Ще взема да пусна и аз снимчици от Казанлък, много красив град. Заслужава си да се види.
цитирай
4. scarlety - Хубаво е и по нашенски...
03.07.2010 20:19
Наистина изглежда като в стара българска къща!:)
цитирай
5. injir - Японците са много практични хора.
04.07.2010 00:47
Японците са много практични хора.
цитирай
6. eien - Красиво, чисто, дружелюбно, а
04.07.2010 03:16
тук някои българи смятат, че японците били лицемери като ни се усмихват и ни помагат, че всичко правели насила, защото така им заповядвал шефът им, от когото се страхували...кой обаче им е заповядал да няма едно боклуче из цялото градче, да си поствят пейки, големи саксии и пеплници по уличките, никой да няма даже желание да откъсне и едно цветенце...кой?
цитирай
7. compassion - Каквооооо?
04.07.2010 10:21
Те там стимулират пушенето?
Даааа, даже и японците може да са "на тъмно", въпреки че слънцето първо при тях изгрява....
цитирай
8. eien - Компасион, за японското възпитание, в отговор: от най-малки децата тук първо ги учат на следното:
04.07.2010 12:19
никога и по никакъв начин да не се бъркат в живота на другите, да не пречат! И понеже, като във всяка друга страна, така и в Япония има пушачи, за жителите на това градче е важно да им е чисто и приветливо. А дали пушачите ще откажат цигарите, или ще продължат да пушат е въпрос на личен избор. Затова навсякъде са поставени по улиците тези малки, ненатрапчиви и най-важното ЧИСТИ и неизпочупени пепелници.
Поздрави.
Впрочерм, аз не съм пушач, не толерирам пристрастието към цигарите, но в дома ми във всеки кът съм поставила пепелници, в случай че някои от гостите ми реши да запали цигара. После проветрявам и в къщи никога няма мирис и следа от цигарен дим.
цитирай
9. ivankalilova - Наистина е много красиво! Благо...
04.07.2010 14:19
Наистина е много красиво! Благодаря , че го сподели с нас!
Поздрави!
цитирай
10. анонимен - Thank you, arigatou!
04.07.2010 17:19
Thanks!
цитирай
11. razkazvachka - Поздрави!
04.07.2010 17:27
е, и при нас има пепелници, а и фасове и празни кутии от цигари по улиците и градинките...
единственото хубаво качество на пушачите в БГ е, че като седнат пред пепелник, те веднага го слагат удобно, за да е достижим отвсякъде, дори около масата да има непушачи
също имаме си заведения с маси за пушачи и маси за непушачи, които могат да се променят в зависимост кой седи там, а в мое присъствие - половината е за пушачи, а другата - за непушачи - не че има някаква специална вентилация...
цитирай
12. hristo27 - Винаги ме е вълнувала темата Япо...
05.07.2010 08:36
Винаги ме е вълнувала темата Япония.
Благодаря ти!
цитирай
13. compassion - Колко жалко, че първо учат децата как да се дистанцират и да не пречат
05.07.2010 10:54
eien написа:
никога и по никакъв начин да не се бъркат в живота на другите, да не пречат! И понеже, като във всяка друга страна, така и в Япония има пушачи, за жителите на това градче е важно да им е чисто и приветливо. А дали пушачите ще откажат цигарите, или ще продължат да пушат е въпрос на личен избор. Затова навсякъде са поставени по улиците тези малки, ненатрапчиви и най-важното ЧИСТИ и неизпочупени пепелници.
Поздрави.
Впрочерм, аз не съм пушач, не толерирам пристрастието към цигарите, но в дома ми във всеки кът съм поставила пепелници, в случай че някои от гостите ми реши да запали цигара. После проветрявам и в къщи никога няма мирис и следа от цигарен дим.

вместо да ги учат как да обичат, да съчувстват и да помагат на другите. Ние сме едно, мила, взаимносвързани сме и ако не си помагаме, значи си пречим. Да стоиш отстрани и да гледаш безразлично как някой страда, ... не се намесваш в живота му, да, защото нямаш сърце да почувстваш болката на другия.
цитирай
14. mikino - 13. compassion
05.07.2010 12:32
Здравей приятелко eien! Поздрави за постинга и за теб!
Сompassion, искам да ти кажа, че тези хора се раждат Човеци, на тях не им трябва да ги възпитават в човечност. Тези хора изглеждат твърде студени, но на практика е точно обратното - те са изключително чувствителни и съпричастни. А под т.нар. "намесване в живота" се има в предвид съвсем друго - говорим за личният живот, до сега не съм виждала по-дискретни хора от японците.
цитирай
15. beckslover - :)
05.07.2010 17:07
Това май ми хареса!?;)
цитирай
16. loli - И аз искам да видя Япония!
05.07.2010 19:51
Чела съм доста за японците и сигурно ще ми бъде интересно.
:)))Прегръдка!
цитирай
17. анонимен - Beatiful!
07.07.2010 11:03
Yesss, nice.
цитирай
18. eien - В едно съм сигурна:
12.07.2010 03:31
в Япония се живее по-лесно. Ако работиш дори като продавачка в универсален магазин, можеш да си позволиш да си наемеш квартира /малка, но чиста/, да се храниш здравословно, да се обличаш с дрехи, които са актуални за сезона, да ходиш всяка седмица на музей, галерии, да пътуваш 1 път в годината до съседни страни и 1 път до Америка или Европа. Много млади хора по на 21-22 години живеят така.
Едно е още по-важно: не те е страх да закъсняваш, да ходиш сама из парка в късни часове, ако ти трябва документ в учреждение, няма да ти отнеме време, служителите са любезни, приветливи, изпълнителни и помагат! Хората са възпитани, няма ексцесии и пиянски изпълнения. Умерени хора са. От японци съм видяла повече добро и помощ, отколкото от българи. Което не означава, че се отказвам от страната си, напротив - става ми мъчно винаги след такъв ред на мисли...
цитирай
19. анонимен - Просто твърде човешко:
12.07.2010 08:07
изчистено до най-важните и прагматични неща. Плюс пепелника, разбира се! )))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eien
Категория: Други
Прочетен: 2778551
Постинги: 71
Коментари: 3231
Гласове: 20736